onsdag 21 augusti 2013

VÅRT HJÄRTAS LÄNGTAN VÅR FÖRENING MED GUD!!!!




VÅRT HJÄRTAS LÄNGTAN VÅR FÖRENING MED GUD!!!!

-Varför ber ni er käresta tusentals gånger att bevisa sin kärlek till er?
-Varför söker ni alltid efter ert barns kärlek, med frågor som: ”Tycker du om mig? Älskar du mig?” Och du vill ofta bli omfamnad och kramad.
-Varför gör ni detta upprepade gånger?
-Räckte det inte med en gång?
-Fick ni inte tillräckligt med bevis första gången?
-Varför ber ni om och om igen?
Helt enkelt av denna enda anledning.
KÄRLEKENS GÅVOR behöver pånyttfödas,förnyas och vitaliseras, var stund, var minut. Endast då finner människan glädje,frid och ro.
Herren säger, ni kan ära Mig för naturens under och ni kan tacka Mig för luften ni andas. Ni kan tacka Mig för allt ni har, för maten och vattnet. För allt som skapelsen och naturen bjuder.


Men ändå ber ni hundratals gånger, ja, tusentals gånger om en enda liten smekning från er käresta eller från ert barn!
Jag vill att ni skall veta att det är precis det som Jag önskar av er,när ni kommer till den Heliga Nattvarden, för att förena er själ med Mig.
När ni kommer för att få Gud inombords, och säger till Mig:
”KOM, MIN GUD OCH MIN KONUNG, KOM OCH BO I MITT HJÄRTA”.

Ty Jag födde er för ett avlägsnare ändamål.
Med ett enda syfte sådde Jag er på denna jord, ty Jag är Såningsmannen. Endast en var anledningen och den vill Jag pränta in i era hjärtan.
“JAG FÖDDE ER FÖR ATT NI EN DAG SKALL FÖRENAS MED MIG”.

Har ni förstått detta? Jag födde er till denna jord,enbart så att ni en dag, efter era ansträngningar att respektera och hålla mina bud skall förenas med Mig igen!
När ni tar den HELIGA NATTVARDEN här, är det en försmak av den perfekta föreningen ni får med Mig i Himmelen. Det är beviset på er kärlek och att ni längtar att en dag få förenas med Mig.
Jag förnyar denna nåd och kärlek till er i den HELIGA NATTVARDEN, ty Jag vill bo i er och visa er vägen som leder till Himmelen.
Denna handling måste dock vara kontinuerlig. Jag ser inte era fel.
JAG SER BARA ERT HJÄRTAS LÄNGTAN!

Jag skall inte se på era felsteg, Mina barn. Ni faller, ångrar er och reser er igen. Men Jag skall alltid se till ERT HJÄRTA OCH OM DET SLÅR FÖR MIG!
Var gång ert hjärta slår för Mig, glädjer sig Himmelens Makter!

(utdrag ur predikan av fader Elpidius Vagianki)

TRYCK