söndag 17 november 2013

DE KRISTNAS FRÄMSTA STORA STYRKA!




DE KRISTNAS FRÄMSTA STORA STYRKA!
Jesus säger:
“ÄLSKA MIG SOM ETT SPÄDBARN, som ber att få komma in i varje själ.
Jag vill att ni skall älska Mig, så som Min Moder Mariam och Min fosterfar Josef, älskade Mig.
Jag vill säga till er ”Mamma! Pappa!”, så som Jag sade till dem.
Detta är er främsta styrka, Mina barn”.


Hur kan någon föreställa sig, att Gud kan tala genom Sin Son, den lille Jesus, de ömmaste ord som finns på jorden ”Mamma! Pappa!” och som alltid med öppna armar, vill springa in i den famn som håller Honom ömt i sitt hjärta och som önskar att göra Honom till sin Konung?
Detta är er främsta styrka.
Kom med till Betlehem som ett litet barn, som en liten fåraherde och ta Honom i era armar och håll Honom ömt i famnen.
Ni har nu ett sött litet Spädbarn i  ert hjärta, tala kärleksfullt till Honom och då skall ni få höra de ömmaste orden, inte från en människa, men från Gud, som blev människa: 
”Mamma! Pappa!”

(utdrag ur predikan av fader Elpidius Vagianaki, “DE KRISTNAS FEM STYRKOR”)

TRYCK