söndag 21 juli 2013

JESUS JAG ÄLSKAR DIG!



JESUS JAG ÄLSKAR DIG!

Vår älskade Herre talar med stor ömhet till våra hjärtan och säger:
Ni är Mina liljor, ni är Mina blommor.

En enda gång vill Jag höra er säga från era hjärtan:
”Fader, förlåt oss”och Jag skall svara:
”Min son och min dotter, Jag förlåter er.”

Hur många misstag ni än har gjort, det enda Jag önskar idag är att ni kommer och kysser Mina fötter, de som sårades för er skull och säger dessa ord:
”Min Fader, förlåt mig.”
Och från Mitt kors skall Jag då tala till er:
”Min son ,för din skull lät Jag Mig korsfästas, Min dotter,för din skull gick Jag igenom Mitt lidande, så att ni kan förstå hur mycket Jag dyrkar och älskar er.”

-Vem av er är okänslig för denna vädjan som Jag ger er i denna stund, att ni skall säga Mig ett, jag älskar Dig?
-Vem av er är så hårdhjärtad så att han inte känner Min sorg och smärta och säger Mig ett, jag älskar Dig?
-Vem av er kan inte förstå hur mycket Jag dyrkar er?

(utdrag från predikan av fader Elpidius Vagianaki)

TRYCK